Jak się nauczyć pozycjonowania stron w Google?

Pozycjonowanie stron w Google jest bardzo przydatną umiejętnością. To dzięki niej nasza strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki, a wiele osób wchodzi na nią i korzysta naszych usług czy produktów. Umiejętności takie mogą również pomóc zaoszczędzić sporo funduszy, które przeznaczamy na pozycjonowanie stron zewnętrznej agencji marketingowej. Choć sama wiedza z dziedziny pozycjonowania nie jest najprostsza, istnieje bardzo wiele sposobów nauki, które są skuteczne i przyjazne. Jak nauczyć się pozycjonowania stron w Google? Czy jest to trudne i poradzi sobie z tym każda osoba? Jakie możliwości mamy do wyboru? Odpowiedzi wraz z poradami, wskazówkami oraz przydatnymi informacjami poniżej.

Poradniki i strony internetowe tematyczne

Pierwszym sposobem — zdecydowanie najprostszym i najszerzej dostępnym są różnego rodzaju poradniki w internecie. Materiałów na ten temat jest bardzo dużo. Niektóre z nich są bardzo wysokiej jakości i zawierają najnowsze informacje o trendach w pozycjonowaniu. Przeważnie są one udostępniane za darmo, choć niektóre wymagają wykupienia czy opłacenia abonamentu — dostępu na okres czasowy. Poradniki w formie tekstowej możemy znaleźć w wielu miejscach. Będą to z pewnością strony internetowe tematyczne o SEO, blogi firmowe agencji marketingowych, które w ten sposób starają się przyciągnąć klienta, e-booki czy treści specjalnie tworzone w tym celu i udostępnianie np. w sklepach internetowych. Dużym plusem tego rozwiązania jest prostota. Bez większego problemu znajdziemy kilka stron internetowych, które są wiarygodne, dobrze oceniane czy polecane przez innych użytkowników. Plusem jest też jakość danych. Są one napisane przez profesjonalistów, aktualizowane oraz kompletne i na różne tematy. Od tego sposobu powinniśmy rozpocząć naszą przygodę z pozycjonowaniem, gdyż zapewnia wszystko to co potrzebne na początkowym etapie nauki.

Kursy online, video poradniki i webinaria

Kolejnym etapem nauki, jeśli opanujemy już podstawowe informacje, są kursy online, wideoporadniki czy webinaria. Pozwalają one usystematyzować wiedzę, poznać nowe zagadnienia, czy metody pozycjonowania. Są one tworzone przez specjalistów lub osoby biegłe w branży. Wiele z takich materiałów wideo możemy spotkać na:

  • portalach społecznościowych
  • stronach tematycznych i blogach
  • blogach agencji marketingowych
  • na portalach sprzedażowych i aukcyjnych

Kursy w formie video mają wiele plusów. Pierwszy z nich to szersza wiedza przekazywana nam w porównaniu do krótkich — poradników tekstowych. Osoba tworząca nagranie wideo umieszcza w nim dużo więcej informacji niż w poradniku. Dzięki nagraniom video znacznie łatwiej wytłumaczyć również pewne kwestie. W ten sposób możemy również zobaczyć, jak w praktyce funkcjonują pewne rozwiązania — trudne do opisania słowami. Kursy online, materiały wideo czy webinaria również w większości są darmowe, choć czasami za dodatkowe materiały czy niektóre kursy musimy zapłacić. Przeważnie jest to koszt kilkudziesięciu złotych. Najbardziej zaawansowaną formą nauki tym sposobem są webinaria. To spotkania organizowane w rzeczywistości lub prowadzone przez wykładowcę i streamowane „na żywo” Odbiorcy mogą zadawać pytania i wchodzić w interakcje. Jest to najbliższa forma profesjonalnych kursów, a dzięki wideokonferencji możemy prosić o wyjaśnienie danego zagadnienia w konkretnym kontekście czy na konkretnym przykładzie.

Profesjonalne kursy w rzeczywistości

Pozycjonowanie stron to bardzo szeroka i wymagająca dziedzina. Jeśli posiadamy już podstawowe lub nawet nieco wyższe umiejętności nic nie zastąpi profesjonalnego kursu w rzeczywistości. Są one organizowane przez profesjonalistów z branży. Najczęściej można spotkać je w dużych miastach, a wiele osób specjalnie dojeżdża na nie z odległych lokalizacji. Poziom zaawansowania kursu jest dostosowany do poziomu wiedzy uczestników. W ten sposób możemy jednak poznać zaawansowane zagadnienia oraz skomplikowane sposoby pozycjonowania i uczyć się ich pod czujnym okiem instruktora. Kursy takie mają różne formy — od wykładów, po ćwiczenia praktyczne czy indywidualne zajęcia. Z tego rodzaju nauki warto korzystać, jeśli wstępnie poznaliśmy już tajniki pozycjonowania i znajdujemy się na poziomie przynajmniej średnio-zaawansowanym. Podstawową wiedzę możemy nabyć samodzielnie — bezpłatnie a środki przeznaczyć na kurs dopiero, wtedy gdy poradniki czy webinaria nie będą już wystarczające.

Nauka poprzez praktykę

Jak się nauczyć pozycjonowania stron w Google? Jedną z najskuteczniejszych metod nauki pozycjonowania jest praktyka. Nic nie zastąpi doświadczenia i możliwości sprawdzania swojej wiedzy w realnych działaniach. Dzięki temu będziemy mogli zweryfikować nasze wiadomości, poznamy kompleksowo cały proces pozycjonowania oraz będziemy mogli samodzielnie wdrażać swoje pomysły. Warto w tym celu stworzyć testową witrynę tematyczną – lub nawet kilka i w ramach ćwiczeń starać się samodzielnie ją pozycjonować. Ćwiczenia w taki sposób możemy rozpocząć już od samego początku nauki pozycjonowania. Dobrym pomysłem będzie również prowadzenie kilku witryn i stosowanie kilku strategii pozycjonowania. Pozwoli to samodzielnie wyrobić zdanie, która metoda jest najlepsza.

electro Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *